|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 00:25
|
|
|
5. avd. er allerede åpent for alle som fyller kravene. Du søker, og får, studierett til valgfag og masteroppgaven siden disse ikke kan tas som privatist.
|
|
Hei (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 09:16
|
|
|
Hvilken avdeling går for å være den tøffeste?
Den sterkeste variabelen i et eventuelt "spurtestudie" må være arbeidsinnsats som det skrives. Tid er det i utgangspunktet nok av, spm blir om man er villig til å ha et snevert eller ikke-eksisterende sosialt liv ved siden av studiet. Antall sider sett opp imot antall dager er ok dersom man jobber 8 timer om dagen 28 dager i måneden.
Et annet spm: Dersom man tar Exfac 1. semester på 1. avdeling - vil man måtte jobbe mer med stoffet/ikke forstå det like godt som etter eller under man tar 2. avdeling?
|
|
Doffen (Bruker)
Fresh Boarder
|
|
|
|
|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 09:42
|
|
|
Har så langt definitivt fått inntrykk av at juss varianten av ex-fac er satt på 2.avdeling, nærmere bestemt våren (høsten iår), for en grunn. Vil tro at fagene på 2.avd hjelper en del med forståelsen og motsatt.
Men vi snakker jo tross alt om Ex.fac, og ikke rakettforskning, så alt er jo mulig.
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 10:00
|
|
|
Ja, jeg har også blitt informert om at fagene på 2. avd og exfac har en sterk relasjon.
Men vil man tape på å prioritere exphil og exfac samt 1 avdeling på 2 semestere for deretter å ha en lettere byrd når 2. avdeling utføres på 1 semester?
Jeg har ingen god kjennskap til exfac annet enn det jeg har blitt fortalt. At det kan være fordelaktig for å utvikle forståelse for jus som fag. Hva er grunnen til at dette faget går for å være lett?
Vet du (Jayplay) hvilken avdeling som er vanskeligst? Antar du har tatt 1. avdeling iogmed at du skal ta 2. avd på 6mnd (imponerende - håper du deler erfaringene dine så jeg og andre kan lære av utfordringene underveis), har du noen gode tips? Leste du støttelitteratur?
|
|
Doffen (Bruker)
Fresh Boarder
|
|
|
|
|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 10:24
|
|
|
Det er ingen som sier at du må ha juridisk ex.fac. Du trenger en ex.fac. (se emnesiden for JFEXFAC04 for hvilke andre alternativer du har, se under overlapping).
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Hva gjør jeg nå? 1 Måned, 2 Uker siden. Skrevet 21/07/2010 10:29
|
|
|
Det var jeg ikke klar over, takk for info. Jeg tror likevel at juridisk variant er noe jeg vil få bedre utbytte av for min egen del.
Ingen som vet hvilen avdeling som er tøffest? Blir det individuelt?
Noen som tok juridisk variant av Exfac under 1. avdeling?
|
|
Doffen (Besøkende)
|
|
|
|
|