|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 4 Uker siden. Skrevet 11/01/2010 20:22
|
|
|
Det er i såfall nytt av året. Tidligere har man måtte klage på begge dagene, eller ingen av dagene.
|
|
bongo (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 4 Uker siden. Skrevet 11/01/2010 20:47
|
|
|
Jeg trodde også at praksisen var slik som bongo nevner. Du kan forsåvidt presisere i klagen din at du bare klager på én av dagene, men det foretas ny sensur av begge dagene. Eksamensdagene "henger forsåvidt sammen." Hvis ikke hadde vi vel kanskje hatt muligheten til å bare ta opp den ene dagen også, men det har vi jo ikke.
|
|
Studine (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 4 Uker siden. Skrevet 11/01/2010 22:06
|
|
|
Man må klage på begge. Sjekket igjen for å være sikker i dag
|
|
k (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 4 Uker siden. Skrevet 12/01/2010 01:00
|
|
|
Hvis det er sånn (at man klager på en av eksamensdagene, og det blir foretatt en ny sensurering av den andre dagen): Med hvilken rett har fakultetet til å gjøre dette?
Karakterfastsettelsen på hver enkelt avdeling er jo to enkeltvedtak. Er det ikke litt rart at når man klager på et vedtak, så blir det andre vedtaket også undergitt ny vurdering? Det blir jo det samme som om forvaltningen sier: "Vi ser du har klaget på avslaget om å få sette opp ei hytte på fjellet. Det betyr nok at vi må foreta en ny vurdering av vedtaket hvor du fikk rett på sykepenger"
|
|
Mali (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 4 Uker siden. Skrevet 12/01/2010 06:43
|
|
|
Nei, sensuren som helhet er ett enkeltvedtak. Hver karakter er ikke ett vedtak.
Resonnementet ditt er for øvrig lite skjønnsomt. Det blir noe mer ala "Du har klaget på vedtak om sykepenger fordi du mener du har vært arbeidsfør i 36 uker. Da må vi se på vedtaket om rehabiliteringspenger, som utløp for 30 uker siden."
Selv om det skulle være to forskjellige enkeltvedtak, noe det ikke er, har forvaltningen en ganske vid adgang til omgjøring i medhold av fvl § 35 (1) a/c.
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Klage på eksamenskarakter 7 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 13/01/2010 20:35
|
|
|
Jeg fikk D første dagen og en C andre dag. Synes i hvert fall at jeg fortjente en C første dag.. Hvis jeg ikke får medhold, må jeg nok ta opp. Huff. Hva synes dere forresten, bør en ta opp C/D fra 1. avd?
|
|
Ingen (Besøkende)
|
|
|
|
|