|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 15/03/2010 23:44
|
|
|
Det overrasker meg ikke.
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 15/03/2010 23:54
|
|
|
Javel. Mening?
Ikke meningen å kverulere unødig. Kanskje lurt vi bare legger dette dødt inntil vi får noe mer håndfast å forholde oss til.
|
|
|
|
Siste endring: 15/03/2010 23:56 Av Jayplay.
|
|
|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 16/03/2010 16:48
|
|
|
athene skrev:
Velvel, kan være privatistene egentlig var flinkere enn deg på videregående) jeg for min del har høyere utdannelse fra før ( 6 år) og har jobbet med klienter i 8 år og har en praksis du sannsynligvis bare kan fantasere om) Nå føler jeg behov for å supplere utdannelsen jeg allerede har (mens jeg er i full jobb) med et profesjonsstudium. Jeg forstår juspensumet uten problemer på tross av at jeg leser på egen hånd og ikke får det inn med teskje på forelesninger og kollovkvier. Når jeg er ferdig har jeg ikke studielån og har masse relevant erfaring i tillegg til juridikum- samt at jeg har betalt for å få tatt studiet.
Din argumentasjon holder ikke vann, mange som ikke var strebere på gymnaset og ikke hadde 5 i snitt kan likevel være meget dyktigere jurister enn deg..
Ikke rart du forstår ting lett når du er så gammel at du skriver gymnaset!
|
|
Lol (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 17/03/2010 16:41
|
|
|
Athene har eksistert siden tidenes morgen. Hun ble faktisk tilbedt av antikkens grekere. Da sier det seg selv at hun må være eldgammel.
|
|
Bøttulf (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 17/03/2010 20:32
|
|
|
Vel, at trynefaktoren på VGS er skremmende stor er ikke til å se bort ifra.
Med fare for mange sinte jenter, vil jeg påstå at begrunnelsen for karakterene fler jenter jeg kjenner fikk, grenset opp mot det jeg vil kalle prostitusjon. Dog selvfølgelig ikke den "offisielle" begrunnelsen av standpunkt.
Nr 2. er at 1.avdelingsstudentene dette året er vesentlig flinkere enn de før, da det ble kuttet vesentlig med plasser i år. Hadde det vært like mange plasser i høst som året før, hadde jeg også kommet inn. Allikevel utrolig glad for at jeg ikke kom inn, slik at jeg fikk begynt der jeg går nå.
(Til dere som begynner å skrike om at snittet gikk ned høsten 2009, så er det pga fordypningspoeng, store deler av realfagspoeng osv forsvant. Snittet gikk i virkeligheten vesentlig opp.)
|
|
mhm (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Fjern privatistordningen! 5 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 17/03/2010 20:53
|
|
|
lindalinda skrev:
Skulle vært mindre krav til å komme inn, men tøffere eksamener etter min mening
Helt enig! Og kanskje vente med eksamen i 3 år også? Alt var bedre før!
|
|
knirk (Bruker)
Expert Boarder
|
|
|
|
|