|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge o 6 Måneder, 2 Uker siden. Skrevet 24/02/2010 00:53
|
|
|
Faen, vet jeg har vært litt hipp som happ med innarbeidelsene. Må lese over en gang til. Pleier folk å bli tatt fra samlingene? I så fall får man en som er clean hvertfall?
|
|
|
|
|
|
|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge opp? 6 Måneder, 2 Uker siden. Skrevet 24/02/2010 02:45
|
|
|
Det er ulikt fra år til år hvor mange som blir inndratt. Noen ganger er det ingen, mens andre ganger kan det være så mye at ett ark ikke er nok til å fylle ut.
Heldigvis kan man få dem tilbake etter litt argumentering om man er heldig. Dersom du har lest domsamlingen like nøye som man burde, så kan man fint klare eksamen uten denne. Litt verre dersom lovsamlingen blir fratatt, men såvisst ingen krise hvis du har en backup som er klarert. Man har jo lov til å bringe med seg to lovsamlinger.
|
|
PlayerX (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge opp? 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 22:29
|
|
|
Ser en nevnte noen ting som ofte gikk igjen på kjøpsrett.
Noen andre som har bemerket seg ting som ofte går igjen på praktikumsoppg. eller veldig vanlige teorioppgaver, i de forskjellige fagene?
På forhånd takk.
|
|
fraa (Bruker)
Ad augusta, per angusta
Junior Boarder
|
|
|
|
|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge opp? 6 Måneder siden. Skrevet 11/03/2010 20:13
|
|
|
Dette er hva jeg har sett etter å ha gjort 20+ gamle eksamensoppgaver:
Familie: Formuefordelingen mellom ektefeller ved skillsmisse.
Arv: Uskifte, forskjellige testament, pliktdelsarv
Erstatning: Først og fremst de forskjellige ansvarsgrunnlagene; Culpa, arbeidsgiver og ulovfestet objektivt.
Kjøp: Hver oppgave følger noe likt oppsett som sagt over. Piece of cake.
Avtalerett: Inngåelse og tolkning (doh)
Fast eiendom: Hevd, servituttuer, nobol. §2, tomtefeste, sameie, forskjøpsrett osv osv.
Rettskildelære: Prejudikater.
Bare det jeg forbinder med fagene så langt ut ifra de oppgavene jeg har sett. Overraskende mange emner som dukker opp oftere enn andre.
|
|
|
|
|
|
|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge opp? 5 Måneder siden. Skrevet 12/04/2010 12:30
|
|
|
Snart jobba meg gjennom samtlige eksamensoppgaver gitt ved 1.avd, og føler jeg har grei kontroll på det meste. Hva bør jeg gjøre videre? Finne eksamensoppgaver fra andre fakultet? Repetere ytterligere? Andre forslag?
|
|
Olai (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:12 uker til eksamen - Hvordan burde jeg legge o 5 Måneder siden. Skrevet 12/04/2010 13:48
|
|
|
Ta deg en tur ut i sola
|
|
knirk (Bruker)
Expert Boarder
|
|
|
|