|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 20:49
|
|
|
Så lenge man får seg en jobb etter studiet og gjør en god innsats i den jobben, OG selvsagt får resultater, tror jeg man kan få jobb nesten hvor som helst. Med unntak av de stillinger som krever toppresultat selvsagt: HR, de "4 store", lovavdelingen pluss et par tre til...
De fleste arbeidsgivere driter i hele vitnemålet hvis du har andre kvaliteter å vise til...
Det er forresten nokså selvsagt at man må være fullmektig før man blir advokat...
Og ja.. politijurist i sentrale strøk ER blodslit for beskjeden lønn... hvis ikke man velger å være politijurist over lang tid. Da tar du mye på rutinen. Jeg kjenner flere både i Oslo og andre sentrale støk.
|
|
hm (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 21:04
|
|
|
P.P:
Du bør lese innlegget til trådstarter bedre. Man har ikke ikke D/C i snitt dersom man kun har én D på vitnemålet (under forutsetning av at de resterende karakter er på minst C selvfølgelig). Nok en gang en som ikke ser forskjellen på SNITT og ENKELTRESULTATER. Bare til bemerkning.
|
|
NN (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 11/03/2010 19:43
|
|
|
svar til c skrev:
Hva får deg til å være så skråsikker i dine antagelser? For det er vel antagelser det i beste fall kan kalles?
Når du drar "postulatkortet", bør du vel passe på å holde din egen sti ren?
Du latterliggjør deg selv litt når du da i neste setning uttaler at "Jeg kjenner ditt, og jeg har sett datt":
Jeg kjenner mange jurister som har fått langt dårligere enn laud, og enda flere som har oppnådd både B og A i de siste avdelingene. Jus er et modningfag, og de som ikke er geniale eller nileser fra første stund kan fremdeles heve seg. Det kreves ikke alle verden for å jobbe som sedvanlig politijurist.
Du sporer av hele diskusjonen C. Hvorfor i alle dager bruker du tiden din på å rakke ned?
Jeg gav et ærlig svar, og det likte vel kanskje ikke "Marie". Spurte hun for å bekrefte det hun selv håpet på? Jeg ordla meg i generelle vendinger. Jeg snakket ikke om hennes potensiale, men om hvor mange som prater om sitt ubenyttede potensiale, slik Vinne gjør.
Jeg har selv hatt samtaler med en påtaleleder. Politiet er nødvendigvis ikke på jakt etter toppkandidatene, selv om andre selskaper som Wikborg, Bahr osv rekuterer etter denne metoden.
Starter Marie her som jurist i utkanten og gjør en god jobb, i eller utfor politiet, er det selvsagt mulig å bli politijurist.
Jeg har selv vært i retten X- antall ganger, som politimann, og er slettes ikke imponert over nivået. Verken gjelder både politijurister og advokatfullmektiger.
Igjen et postulat.
C - hvis du ikke har noe mer konstruktivt å skrive, så foreslår jeg at du setter deg ned og pugger, leser og fortsetter med din "abstrakte tankegang". Tydeligvis det du er best på.
For en usaklig kommentar. Jeg kom med konstruktive svar, bl.a. rådet jeg henne til å søke i distriktet, for å så komme tilbake til Oslo etter hvert. Men det virket også her som om hun kun var ute etter bekreftende svar på noe hun håpet på: nemlig å bli politifullmektig i Oslo politidistrikt. Men nå spekulerer jeg fææælt
|
|
C (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 11/03/2010 23:27
|
|
|
Ja du spekulerer fælt. Vet ikke helt hvor du tar antakelsen fra? Jeg fisket kun etter helt ærlige svar og erfaringer. Jeg har hørt før at det ikke er lett i Oslo, men ville vite om det fantes "omveier", eller andre muligheter, og rett og slett vite om noen har erfaring med hva de ser etter. Karakterene mine måtte nesten være med om jeg skulle få ærlige svar.
|
|
Mari (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 12/03/2010 09:10
|
|
|
Dette er neppe rette sted å få hjelp, det er nesten litt naivt. Vi er alle konkurrenter, meg inkludert, og en jobb i Politiet henger meget høyt.
Det er mulig å få jobb med de karakterene du har, men jeg ønsker ikke å gå inn på hvordan.
Jeg tror ikke engang at jeg ønsker å oppmuntre deg, men jeg har tidligere vært i samme situasjon som deg.
Derimot er det mange som leser innleggene, og jeg kan ødelegge sjansene dine, og mine, ved å fortelle.
Det er bare til å være hakket mer smart enn dine konkurrenter, og gjerne litt strategisk.
Lykke til.
|
|
Ansatt (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Jobb i politiet 6 Måneder siden. Skrevet 12/03/2010 22:35
|
|
|
Faktisk finnes det politidistrikter som ikke ansetter toppkandidater fordi man anser disse som for teoretisk orienterte.
Det må jo være helt forfeilet, iallfall som en generell silingsmetode. Jeg innbiller meg at personer med gode karakterer er like flinke i praksis som personer med middels karakterer eller dårlige karakterer.
|
|
bp (Besøkende)
|
|
|
|
|