|
Klage på ilagt kontrollavgift. 6 Måneder siden. Skrevet 09/03/2010 11:10
|
|
|
Hei.
Jeg ble for en liten stund tilbake ilagt kontrollavgift av selskapet A1 Security AS. Denne kontrollavgiften mener jeg ble urettmessig tildelt.
Jeg sendte klage til selskapet, men fikk avslag. Selv for avslaget på klagen, mener jeg at kontrollavgiften bør kjennes ugyldig.
Spørsmålet mitt er hvilket organ jeg kan klage til i denne omgang? Jeg leste en artikkel på internett, som understreket at man som privatperson kan klage til parkeringsklagenemda, dersom parkeringsselskapet er medlem av parkeringsklagenemda. A1 Security er ikke medlem, men betyr dette at jeg ikke har noen alternativ instans å klage til?
På forhånd takk.
|
|
Jusstudent (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på ilagt kontrollavgift. 6 Måneder siden. Skrevet 09/03/2010 16:37
|
|
|
Noen?
|
|
Jusstudent (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:Klage på ilagt kontrollavgift. 6 Måneder siden. Skrevet 09/03/2010 21:48
|
|
|
Hmm... er du rimelig sikker i din sak, kan du vel bare vente på inkasso. Når inkassokravet kommer kan du opprettholde din innsigelse. Etter en stund vil du bli innkalt til forliksrådet.
Hvorfor mener du kontrollavgiften er illagt feil?
Har klaget to ganger selv og fått medhold, etter masse krangling. Selskapet regulerte da et område de ikke hadde hjemmel til å regulere... Smart Security AS. De var heller ikke medlem av parkeringsklagenemnda... dårlig tegn når de ikke er det selvsagt.
Er ikke helt stødig på prosessen her, men tror det skal være noe i duren som overfor nevnt. Selskapene satser nok i en del tilfeller på at klager ikke "orker" denne prosessen og heller betaler.
|
|
muligens (Besøkende)
|
|
|
|
|