|
bestå til eksamen 6 Måneder, 1 Uke siden. Skrevet 07/03/2010 00:28
|
|
|
Hei!
Jeg lurer på hva jeg må tenke på ha med for å kunne bestå på eksamen til våren i 1.avdeling? er det noen som har noen ideer om hva som kan komme opp på eksamen? Har lest mye løst litt oppgaver med hjelp av pensum, men føler meg tom:( hva burde legge MEST VEKT på.
- Og hvilke hjelpemidler får vi ta med på eksamen?
- Er det veldig vanskelig å bestå på eksamen?
Takker for alle svar
|
|
Smily (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:bestå til eksamen 6 Måneder, 1 Uke siden. Skrevet 07/03/2010 02:40
|
|
|
Du må kunne ytterst lite for å bestå med karakter E. Har du kjennskap til litt grunnteori rundt jus, så som hva kjøpsloven er og du er i stand til å finne frem til de nogenlunde rette paragrafene og kan formulere deg ikke helt håpløst, så står du mest sannsynlig. Konklusjonene i praksisoppgavene behøver ikke være rette, dersom du har funnet de rette paragrafer og gjort en for så vidt fornuftig vurderingen av problemstillingen. Du trenger ikke hverken ha kjennskap til eller bruke doms- og kjennelsessamlingen for å stå. Så det holder faktisk å ha med seg "den lille røde" dersom målet kun er å bestå eksamenene. Du har lov til å ha med deg lovsamling og doms- og kjennelsessamling, samt muligens noen spesifikke tillegg (litt usikker her jeg sitter nå). Korrekt refereringsteknikk tror jeg dog er påkrevet i besvarelsen for å bestå.
Dersom årsaken til at du lurer på hva som må til for å bestå eksamen er at du føler du har forberedt deg for dårlig, så er det for det første ikke for sent å satse enda, og dersom er villig til å forlenge studiet ett semester ville jeg heller satset på å stryke for å slippe å bruke kvoten din på å forbedre denne avdelingen.
|
|
Tore (Bruker)
Senior Boarder
|
|
|
|
|
Sv:bestå til eksamen 6 Måneder siden. Skrevet 07/03/2010 17:02
|
|
|
Litt OT, men likevel. Noen som har synspunkt på vurderinger på fakultetsoppgaver og eksamenskarakterer? Er det vanlig at man legger seg på noe samme nivå på eksamen, forusatt at man ikke har en dårlig dag?
|
|
OkM (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:bestå til eksamen 6 Måneder siden. Skrevet 07/03/2010 17:10
|
|
|
Min erfaring er at det bedømmes strengere under eksamen enn på fakultetsoppgaver.
|
|
PlayerX (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:bestå til eksamen 6 Måneder siden. Skrevet 07/03/2010 17:14
|
|
|
enig med ''playerX''
|
|
hello (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:bestå til eksamen 6 Måneder siden. Skrevet 07/03/2010 17:57
|
|
|
Hva du får på innleveringene har lite med eksamen å gjøre.
Du må også regne med at folk bruker mer tid og hjelpemidler på disse og det dermed kreves mer?
|
|
|
|
|
|
|