|
eksamen 2 avd 2 ganger stryk 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 12:39
|
|
|
Jeg lurer på hva jeg må tenke på ha med for å kunne bestå på eksamen til våren 2 vad siden jeg fikk 2 ganger stryk og nå er den eneste sjansen min. Klaget på strengt bedømmelse på dag 1 og 2 men fikk avslag/karakreren oppretholdes.
mekeli nok så sier sensorene på dag 1 følgende. Spørsmål 2 og tre bedømes med karakter b spørsmål 45 barakrer c spørsmål 6 c og spørsmål 7 e spørsmåk 8 er ikke besvart dermed en helhetsvurdering til karakter F ikke bestått.Klagen tas ikke til følge:(
Jeg er dum sikker men har så lust å fullføre mine studeir derfor så ber jeg om hjelp på det sterkeste.
jeg leser på egenhånd da mulighetene å vær på forelsesninger fra Toten med 3 små barn er få.
Je kan ikke skrive jus sikkert og vist men noen grep og hjelp til å vite hva bør jeg lese ville ha vart veldig på plass;)
Hva må jeg kunne om EØS EM og EU og hva er viktigst i forvaltningsretten?
Jeg finner ingensted art 100 i meneskertigheter om ytringsfrihet.
Vider så ser jeg at alle anbefaller skriving av tidligere eksamensoppgaver gjentagelse skal være bra. Men jeg kan øve så mye jeg vill utten å vite om jeg har svart riktig på de oppgaver som ble gitt tidligere eller holder med sensorveiledning spm er til oppgavene på uio sidene? finnes noen bok med eksamen og besvarelse som kan brukes til å øve ?
Det ble vel mye skriving nå
Please veiled meg jeg vill utt av mareritert ,sover dårlig på grun av jur2000
|
|
ninni (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:eksamen 2 avd 2 ganger stryk 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 13:35
|
|
|
vil anbefale deg denne boka her:
statsforfatningsrett, forvaltningsrett, velferdsrett og starfferett utvalgte emner av Geir Voll og Sølve Robstad.
Synes den er lett og oversiktlig.
|
|
student (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:eksamen 2 avd 2 ganger stryk 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 13:52
|
|
|
Videre kan du også ta en titt på en pensumsamling som omfatter; Folkerett, internasjonale menneskerettigheter, individets grunnlovsvern og rettshistorie.
Boken er skrevet av Erlend Bakken, Thomas Bones, Frode Andre Moen og Daniel Løstegaard Olsen.
Disse var rikignok studenter mens de skrev samlingen, men boken i seg selv er temmelig brukbar.
|
|
PlayerX (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:eksamen 2 avd 2 ganger stryk 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 14:53
|
|
|
Boken som heter "Hvordan forstå materiell forvaltningsrett" er også god.
|
|
knirk (Bruker)
Expert Boarder
|
|
|
|
|
Sv:eksamen 2 avd 2 ganger stryk 6 Måneder siden. Skrevet 08/03/2010 15:22
|
|
|
tusen takk for alle svar:)
|
|
ninni (Besøkende)
|
|
|
|
|
Sv:eksamen 2 avd 2 ganger stryk 4 Måneder, 3 Uker siden. Skrevet 18/04/2010 15:17
|
|
|
Hei:) Skal ta 2. avd selv nå til våren.... Både gruer og gleder meg:) Har desidert vært det året hvor det har vært vanskeligst å få oversikt.
Det er slik at du må besvare alle spørsmålene på eksamen. Dersom man unnlater å svare på 1 spørsmål er dette nok til at man stryker. Er det noen av spørsmålene man tror man ikke klarer å svare på, må man rett og slett bare forsøke å svare på de på en fornuftig måte. Og viktig å huske at det er ikke mengden man skriver som er essensiell, men at man får frem de riktige poengene.
Lykke til:)
|
|
Anett (Besøkende)
|
|
|
|
|